duminică, iunie 30, 2013

Dulceata spicy de cirese pietroase


Cu toate ca ultima postare mi-a fost criticata in fel si chip, presupusa mea dulceata de capsuni fiind considerata ba gem, ba prea dulce ori prea imbuibata de conservanti, ma gandesc sa mai revin in forta cu o alta treaba la fel de dulce dar pentru care astept totusi pareri, ca de asta am lasat comentariile libere pe blogulet.

Am facut de data asta o dulceata de cirese, folosind din soiul pietroase. Sunt usor mai amarui insa foarte zemoase, asa ca dulceata noua e chiar siropoasa. Anul trecut am facut prima mea dulceata serioasa folosind cirese negre, insa anul asta, alt soi ne-a iesit in cale, asa ca ne-am gandit ca merita si acestea o incercare, nu de alta, dar dulceata de cirese a fost cel mai mare hit la clatitele de peste an din casa noastra.

Ca sa nu ne considere musafirii monotoni, ne-am gandit insa ca ar fi bine sa imbunatatim reteta, asa ca anul asta am tras doua cratite de dulceata. Pe una am lasat-o simpla, insa pe cealalta ne-am gandit sa o inmiresmam ceva mai mult. Banuiesc ca fotografia deja a spus multe… In total avem pe raft doar 8 borcanele pentru ca am lasat-o sa scada mult.

Am facut o serie simpla din 1.8 kg (produs finit) cirese spalate si “eviscerate” si doua cani de zahar si una din aceleasi cantitati insa am adaugat 1 baton de scortisoara si un saculet de tifon legat fedeles cu ata in care am pus 8 boabe de ienibahar, 12 cuisoare si o lingurita de seminte de coriandru. Evident am spumuit dulceata pe parcurs, am fiert-o la foc moale si am lasat-o sa clocoteasca amestecand des cam 50 de minute bune, pana cand a devenit serios inchisa la culoare, rubinie si lipicioasa, asa cum imi place mie. Mirodeniile le-am adaugat dupa ce a clocotit 20 de minute dulceata mea, si le-am scos abia la sfarsit. Punem dulceata fierbinte direct in borcane sterilizate pe care le ferecam bine pana la prima serie de clatite a la Cristi. Mama zice ca a fost o serie foarte inspirata si sper sa placa la fel de mult si altora.  Cami a topit juma' din cana asta, deci o fi buna, totusi...

Ca de fiecare data, astept critici si idei de imbunatatiri. Data viitoare postez niste briose de au mers de minune scufundate in bunatatea asta dulce. Pup!

P.S. Deja visez la o dulceta de piersici ori caise...

Un comentariu: